teisipäev, 21. veebruar 2012

Vastlakuklid 2012 (pohlaüllatusega)

Ma olen mitu aastat üritanud kukleid teha, kasutades erinevaid pärmitaignaretsepte. Tulemuseks on ikkagi võrdlemisi kõvad käkid, mis iseenesest maitsevad hästi, lihtsalt... kõvaks lähevad liiga ruttu... kukli puhul ei ole see muide väga hea omadus :D

Eile mõtisklesin ma päris pikalt ja olin pärmitaignale juba selga pööramas (eriti muidugi arvestades Margareti tõlgendust tuuletaskute näol), aga ometigi tulin poest tagasi paki pärmiga.

Retsep pärineb sedakorda NamiNamist ja ma olen täitsa rahulolev. Ei teagi, kas aitas kolmekordne kergitus või tuli õnn lõpuks minu õuele, aga kuklid said head, õhulised ja pehmed.






5 dl leiget piima
50 g pärmi
1 tl soola
200 g sulatatud võid
2 muna
800 g nisujahu (umbes)
0.5 kuni 1 tl peenestatud kardemoni
3 sl suhkrut

1pk vahukoort
suhkrut
pohlamoosi (seda kus ikka pohlad ka näha on)

Lisa leigele piimale suhkruga vedeldatud pärm ja kuni pool jahust (tainas peaks jääma umbes hapukoore paksune). Klopi segamini ja lase soojas kohas rätikuga kaetult kerkida, kuni taina pinnale tekivad väikesed mullikesed.
Sega kerkinud tainale juurde sool, kardemon, jahtunud sulavõi, lahtiklopitud munad ja ülejäänud jahu. Sõtku, kuni saad ühtlase läikiva taina, mis käte ja kausi küljest lahti lööb. Pane tainas uuesti sooja kohta kerkima. (Mina tegin taigna vahepeal pooleks, ühest poolest sai kringel ja teine jäi veelkord kerkima)
Kui tainas on kerkinud, siis vormi kuklid. Selleks murra tükike tainast (nii umbes väikese muna suurune tükk), aseta hästi kergelt jahusele töölauale, aseta peopesa kuplina peale (nagu hoiaksid arvutihiirt, aga tainatükk jääb peopesa alla). Nüüd tee peopesaga töölaual väikeseid tugevaid ringe, kuklit kergelt surudes, kuni tainatükk on kenasti siledaks kukliks muutunud.
Aseta kuklid ahjuplaadile ja lase veel kerkida.
Määri need pealt piima või munaga ja küpseta 200-225kraadises ahjus 10-15 minutit, kuni kuklid on pealt kuldsed.
Võta kuklid ahjust välja ja lase köögirätiku all jahtuda.
Lõika jahtunud kuklitelt tükk pealt ära, täida moosi ja vahukoorega ja pane äralõigatud tükike õrnalt peale.

Kommentaare ei ole: