kolmapäev, 21. september 2011

Ahjuõunamoos kaneeli ja kardemoniga

Luiga õuntest sai sel aastal 120 liitrit õunamahla, arvestades, et eelmisel aastal joodi 80 liitrit ära jõuludeks, siis nüüd peaks äkki kevadeni välja vedama...
Igaljuhul üks kastitäis õunu leidis omale koha minu köögis ja iseenesestki mõista tegin nendest ahjuõunamoosi. Tõtt öelda pole ma eriline õunamoosifänn (ega ka õunakoogi, küpsetatud õunte, kompoti ega muu sellise), mulle lihtsalt ei sümpatiseeri õunatükid küpsetatud kujul.
Peale Lillu sündi süvenes minus huvi kodutoidu vastu ja ma olen, nüüd juba mõlemale lapsele, vaaritanud kõik söögid ise. Tänu titetoitudele tegelikult avastasingi sellise asja nagu ahjuõunapüree. See maitses imeliselt ja mis põhiline, ei mingeid tükke! Sellest küpseski välja idee, mis tegelikult juba eelmisel sügisel purki sai.
Inspireerituna Katriini õunamoosist, oleks ma tahtnud ka ingverit kasutada, aga ma lihtsalt unustasin seda osta. Eks teen siis järgmise satsi vähe vürtsikama.



VAJA LÄHEB:

2 kg õunu
2 tl kaneeli
1,5 tl kardemoni
100g suhkrut (võib rohkem panna, mulle lihtsalt ei maitse väga magus)

TEE NII:

Puhasta, koori ja tükelda õunad ning pane nad ahjuvormi. Lisa umbes supilusikatäis suhkrut ja 150 ml vett. Kata ahjuvorm pealt fooliumi või küpsetuspaberiga. Küpseta õunu ahjus 200 kraadi juures 35-45 minutit. Need peavad olema täiesti pehmeks ja plödiks küpsenud.
Vala õunaplödi potti, lisa ülejäänud suhkur, kaneel ja kardemon. Püreesta segu ja lase keema tõusta.
Tõsta õunamoos kuumalt kuumadesse (steriliseeri ahjus 100 kraadi juures 15-20 min) purkidesse ja kaaneta kohe.

1 kommentaar:

Marju ütles ...

Näen, et oled mu moosipurgisilte kasutanud (sellest postitusest: http://www.tassike.ee/2011/09/sildid-hoidistele/), väga lahe! Ja moos läheb jõulude paiku kindlasti niuhti ära :)